دانستنیهای نت

  • ۰
  • ۰

مواد لازم جهت تهیه کیک بلوط :

آرد سفید  ٢ پیمانه

بکینگ پودر  ٢ ق چ

نمک  سه چهارم ق چ

وانیل  ١ ق چ

شکر یک و نیم لیوان

کره نرم شده  ١۶ ق غ

تخم مرغ  ۴ عدد

پودر بلوط  ١ پیمانه

شیر پر چرب  یک چهارم پیمانه

طرز تهیهکیک بلوط :

ابتدا فر رو با حرارت ١٧٠ درجه گرم نگه میداریم سپس زرده و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا کرده سفیده هارا با همزن بزنید تا سفت شود در ظرفی یک لیوان شکر, وانیل , کره را با هم خوب مخلوط کردهبا همزن بزنید سپس زرده تخم مرغ را اضافه کردهوهم بزنید تا به رنگ روشن در بیاید.


در ظرف یگری آرد، نمک و بکنیگ پودر رو با هم ترکیبکردهیک سوم از آرد را به ممواد اضافه کنید و با قاشق چوبی با بقیه مواد مخلوط کنید.پودر بلوط را ریخته هم بزنید. (بجای پودر بلوط از پودر گردو و یا فندق هم میتوان استفاده کرد .)سپس کمی از آرد را ریخته و پس از یکدست شدن، شیر را اضافه کنید و هم بزنید.


 در نهایت همه آرد راریخته و هم بزنید.شکر را کم کم به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید و به مواد کیک اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً همه مواد با هم مخلوط شوند.


قالب را چرب نموده  و مواد را ریخته و به مدت یکساعت در فر قرار میدهیم .


روی کیک را با سلیقه خود باپودر قند یا آیسینگ شکلات یا شکلات تزیین کنید .


طرز تهیه پودر بلوط :

شکافی روی پوست بلوط ایجاد کنید وبلوط را برای مدت ۵ دقیقه روی حرارت تفت دهید ولی نسوزد به دین ترتیب بلوط ها بو داده می شود.وقتی سرد شد، پوستش رو بگیرید وآسیاب کنید.


 

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی