دانستنیهای نت

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با دلایل عجیب چاقی و اضافه وزن در این بخش آشنا شوید.

 

65درصد از مردم جهان در کشورهایی زندگی می کنند که چاقی، بیشتر از لاغری باعث مرگ ومیر آنها می شود. در حال حاضر، 44 درصد از موارد جهانی ابتلا به دیابت، 23 درصد از بیماری های ایسکمیک قلبی و 41-7 درصد از سرطان ها به طور مستقیم به افزایش وزن و چاقی ربط داده شده اند. بسیاری از ما می دانیم که پرخوری، تندخوری، پیروی از رژیم های چرب و پرکالری و کم تحرکی، جزو مهم ترین عوامل چاقی محسوب می شوند اما شاید خیلی از ما تا به حال، درباره سایر عوامل تاثیرگذار بر چاقی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، چیزی نشنیده باشیم.

 

 

1. آلودگی صوتی:

محققان سوئدی دریافته اند که زندگی کردن در مناطقی که دارای آلودگی های صوتی شدید ناشی از ترافیک خودروها، رفت وآمد قطار و هواپیماست، احتمال ابتلا به اضافه وزن و چاقی را افزایش می دهد. محققان، پیش از این دریافته بودند که زندگی در مکان های بیش از اندازه پرسروصدا، تاثیر مستقیمی بر افزایش اندازه دور کمر با ایجاد اختلال در خواب آرام شبانه دارد.

 

نداشتن خواب کافی و آرام در اثر آلودگی های صوتی موجود در محل زندگی در طول شبانه روز، باعث می شود افراد ساکن در این مناطق، تمایل کمتری به ورزش، پیاده روی و حتی فعالیت های فیزیکی روزانه از خود نشان بدهند و شانس ابتلا به افزایش وزن با کم تحرکی را در خود بالا ببرند.

 

نتیجه تحقیقی که در مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) به چاپ رسیده، نشان می دهد هر 5 دسی بل افزایش آلودگی صوتی در محل زندگی (سطح استاندارد آلودگی صوتی در محل زندگی حدود 45 دسی بل است) با بالا رفتن 0.2 سانتی متری اندازه دور کمر همراه خواهد بود.

 

به گزارش ایران ناز محققان سوئدی با اعلام اینکه افزایش آلودگی صوتی با ایجاد اختلال در خواب آرام شبانه، باعث برهم خوردن نظم ترشح هورمون استرس در بدن می شود، یادآور شدند این مساله علاوه بر ابتلا به افزایش وزن، تاثیر مستقیمی بر افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی هم خواهد داشت.

 

 

2. آلودگی هوا:

محققان آمریکایی دریافته اند آلودگی هوا با ایجاد اختلال در سیستم متابولیک بدن، شانس ابتلا به چاقی را افزایش می دهد. این محققان اعلام کرده اند آلودگی هوای ناشی از ترافیک می تواند به طور مستقیمی باعث افزایش نمایه توده بدنی یا BMI کودکان 11-5 ساله شود. از این رو، کودکانی که در مناطق آلوده شهری زندگی می کنند، با اختلال شدیدتری در سیستم متابولیک خود مواجه هستند و امکان چاق شدن آنها در زندگی آینده شان، بسیار بیشتر از کودکانی است که در مناطقی با آب و هوای سالم زندگی می کنند.

 

این محققان بر این باورند که زندگی کودکان در مناطق آلوده شهری با افزایش 13.6 درصدی سالانه نمایه توده بدنی آنها همراه است. از طرف دیگر، نتایج تحقیقات گسترده ای هم نشان می دهند زندگی در مناطق آلوده شهری در دوران بارداری، شانس ابتلا به چاقی کودکان را تا 5 سالگی 1.79 درصد و تا 7 سالگی 2.26 درصد بالا می برد.

 

 

3.سرماخوردگی:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نوعی ویروس سرماخوردگی به نام «آدنوویروس 36» جزو عوامل ابتلا به چاقی در کودکان محسوب می شود. محققان با بررسی 124 کودک درگیر با آدنوویروس 36، به این نتیجه رسیده اند این ویروس، عامل چاقی 80 درصد این کودکان شده است. وزن این کودکان به طور متوسط حدود 23 کیلوگرم بیشتر از کودکان همسن خود بود که به این ویروس مبتلا نشده بودند.

 

 

4. خوابیدن با چراغ روشن:

محققان انگلیسی دریافته اند خوابیدن با چراغ روشن و نور زیاد در طول شب، شانس ابتلا به اضافه وزن و چاقی را تا 50 درصد، به خصوص در کودکان، افزایش می دهد. روشن بودن فضای خواب در طول شب، باعث رسیدن پیام های نادرست به مغز و ایجاد تغییرهایی در سطح ترشح هورمون های مختلفی مانند ملاتونین و استرس می شود. از طرف دیگر، زمانی که ما با چراغ روشن و نور زیاد می خوابیم، مغزمان به اندازه کافی استراحت نمی کند و در نتیجه سعی می کند در طول روز، انرژی خود را از طریق مصرف غذاهای شیرین و چاق کننده، تامین کند.

 

 

5. کم خوابی:

وقتی ما کمتر از 7-6 ساعت در طول شبانه روز می خوابیم، ترشح هورمون کورتیزول که عامل تنظیم اشتها در بدنمان است، مختل می شود. از این رو، احساس گرسنگی و هوس به خوردن غذاهای چرب و شیرین، حتی هنگام سیری هم سراغمان می آید و این مساله، نتیجه ای جز افزایش وزن را برایمان به دنبال نخواهد داشت.

 

  • علی سی
  • ۰
  • ۰

راهکار برای کاهش سایز دور کمر و باسن و ران‌ها

 

» جدیدترین تحقیقات : به طور متوسط 5 جلسه 30 دقیقه ای در هفته تمرینات هوازی شدید انجام دهید آنقدر که عرقتان را درآورد به اضافه دو جلسه در هفته تمرینات بدنسازی برای کل بدن اما اگر می خواهید وزنتان را پایین بیاورید بهتر است مدت زمان جلسات تمرینات هوازی خود را به 1 ساعت برسانید.

 

» تمرینات هوازی و بدنسازی : برای تمرینات هوازی خود از تمرینات ترکیبی با سرعت های مختلف و برای تمرینات استقامتی و بدنسازی خود از چرخه های تمرینی استفاده کنید.

 

» تمرین کردن با توپ : تمرین کردن روی توپ‌های مخصوص حفظ ثبات و تعادل حین تمرین شما را وادار می‌کند که همه عضلات شکم و کمرتان را به کار بیندازید ، پلانک یکی از بهترین حرکت‌هایی است که می‌توانید با این توپ‌ها انجام دهید.

 

» حرکت پلانک روی توپ : در حالت پلانک قرار بگیرید یعنی کف دست‌ها را روی زمین دقیقاً پایین‌تر از شانه‌ها قرار دهید ، پشتتان کاملاً صاف باشد ، شکم را سفت کنید و بدن کاملا در موازات زمین قرار گیرد و پاها به صورتی کشیده شوند که مچ به پایین آن روی توپ قرار گیرد. 30 تا 60 ثانیه به این حالت باقی بمانید و شکم را کاملا سفت کرده و تو بکشید سپس  رها کنید.

 

روش های لاغری جدید

 

» هرچه عضلات بیشتری داشته باشید کالری بیشتری میسوزانید و استخوانهایتان هم استحکام بیشتری خواهند داشت :  دو تا سه جلسه در هفته تمرینات سخت بدنسازی به اضافه ترکیبی از تمرینات هوازی با شدت متوسط مثل پیاده روی سریع  ، دوچرخه سواری یا شنا حداقل سه جلسه 30 تا 45 دقیقه ای در هفته.

 

» کم کردن سریع سایز : برای دستیابی به این هدف باید سه  نکته را در نظر داشته باشید ، اول دنبال کردن یک رژیم غذایی است که در آن از حداقل کربوهیدرات‌های تصفیه شده مثل نان سفید و ماکارونی و بیشترین میزان میوه‌جات و سبزیجات استفاده شده باشد و مقدار پروتئین آن هم متوسط باشد و روزانه نباید بیش از 1500 کالری مصرف کنید.

دوم اینکه دوبار در هفته تمرینات بدنسازی برای کل بدن را انجام دهید و مقدار استراحت بین ست‌ها را تا حدامکان کاهش داده یا حذف کنید و آخر اینکه سه جلسه در هفته تمرینات ترکیبی را انجام دهید ، این برنامه را به دقت دنبال کنید و خواهید دید که در چند هفته به هدفتان دست پیدا میکنید.

 

» بدنسازی حرفه ای : سرعتتان را پایین بیاورید و در اوج تمرین یک لحظه مکث کنید ،  اکثر افراد خیلی سریع از این نقطه میگذرند ، به همین دلیل از دامنه حرکت بیشتر از عضلات استفاده می‌کنند و این مسئله ممکن است منجر به بروز آسیب‌دیدگی شود ، در اوج انقباض یک لحظه مکث کنید و بعد به نرمی وزنه را پایین بیاورید.

 

» از بین بردن سلولیت ( برجستگی های چربی ) : ماساژ قسمت‌هایی از بدن که سلولیت دارد با به جربان انداختن مایعات بدن باعث میشود بافت‌های پیوندی دوباره آبدار و سفت شوند ، البته این کار باعث لاغرتر شدن شما نخواهد شد اما به از بین بردن سلولیت ها و پستی بلندی های روی پوستتان کمک می‌کند.

 

» تمرینات سریع : این تمرین چرخشی مخصوص کل بدن برای روزهایی که زمان کمتری را میتوانید صرف ورزش کنید عالی است ، هرکدام از این تمرینات را در یک دقیقه انجام دهید و دو تا سه بار کل چرخه را تمام کنید.

اسکات (15 تا 20 تکرار) ، شنا ((10 تا 15 تکرار) ، پلانک (30 تا 60 ثانیه) ، لانژ (15 تکرار برای هر طرف) ،  پُل (15 تا 20 تکرار)

  • علی سی
  • ۰
  • ۰

با رعایت این 5 نکته شکم بزرگ خود را سریع کوچک کنید

 

1 » از کم شروع کنید : همان طوری که اگر شناکردن را بلد نباشید روز اول به قسمت عمیق استخر شیرجه نمی زنید پس در اولین دفعات هم نباید از حرکت های پیچیده و پیشرفته عضلات شروع کنید ، از حرکات ساده شروع کنید و زمانیکه در انجام حرکات مهارت لازن را پیدا کردید اقدام به انجام تمرین های دشوار کنید.

 

2 » عضله های زیر لگن خود را به کار بگیرید : با به کار گیری عضله های زیر لگن ، قبل نرمش و در زمان نرمش به صورت بهتری عضله های عرضی شکم را وارد کار میکنید ، عضله های عرضی شکم مانند یک کمربند تنه شما را در بر میگیرند و این کار کمک می کند که ناحیه میانی اندامتان محکم شود.

 

3 » بر روی ورزش تمرکز کنید : بسیاری اوقات در هنگام انجام تمرین های ورزشی از نظر ذهنی توجهی به حرکات نداریم ، تلویزیون تماشا می کنیم ، به کارهایی که باید انجام بدهیم فکر می کنیم یا حتی فقط در فکر آن هستیم که ورزشمان زودتر تمام بشود. 
با تمرکز کردن خوب بر روی ورزش نه تنها کمتر در معرض آسیب دیدن هستید بلکه ارتباط بهتری میان ذهن و بدنتان برقرار میشود که کمک میکند تا رشته های عضلانی بیشتری به کار بیافتد و در نتیجه نتایج بهتری بگیرید.

 

4 » قفسه سینه را جمع کنید : در دراز و نشست معمولی افراد اغلب بدون توجه به شیوه درست این حرکت فقط بالا و پایین میروند اما در روش درست انجام این حرکت باید حواستان را خوب جمع کرده و به ارامی و با تمرکز لازم این عمل را انجام دهید.

 

5 » نفس خود را در سینه حبس نکنید : عضلات شما برای انجام فعالیت نیازمند اکسیژن هستند ، پس باید مطمئن باشید که مرتب تنفس می کنید ، معمولا” در آسانترین بخش حرکت نفس را به درون سینه بکشید و در هنگامی که بیشترین نیرو را وارد میکنید نفس را بیرون بدهید.

  • علی سی
  • ۰
  • ۰

خواص آب انار

خواص آب انار

 

آب انار برای پیشگیری از سرطان مفید است ، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و قدرت جنسی را تقویت میکند ، انار از نظر طب قدیم ایران میوه ای سرد و مرطوب و قابض است ، آب و پوست انار نیز دارای خاصیت سردی و تری میباشد.

آب انار خون ساز بوده و خون را تصفیه میکند و برای سالمندان بهترین داروی تقویت کلیه هاست ، اب انار رنگ صورت را شاداب می‌کند و شادی بخش و مفرح است ، صدا را باز کرده و گرفتگی انرا برطرف می‌کند ، آب انار مقوی قلب و معده میباشد.

 

آب انار همچنین می‌تواند چربی‌های اطراف معده و شکم را در افراد چاق کاهش دهد و سرعت نشکیل سلول‌های چربی در اطراف شکم در افرادی که آب انار مصرف میکنند کاهش می‌یابد.
نوشیدن روزانه آب انار می‌تواند با پایین آوردن فشار خون و کاهش میزان هورمون استرس ، تنش‌ها و آشفتگی ها را کم کند ، آب انار چربی‌ خون و فشار خون را پایین میاورد و خطر بروز حملات قلبی ، سکته مغزی و بیماری کلیوی نیز با مصرف اب انار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

 

آب انار به خاطر داشتن مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان تأثیر فوق‌العاده‌ای بر خنثی سازی سرطان های ناشی از رادیکال‌های آزاد دارد ، این میوه می‌تواند در پیشگیری از سرطان پوست و سینه موثر باشد و مصرف آب انار روند رشد سلول‌های سرطان پروستات را نیز کاهش میدهد.

میوه‌های قرمز دارای آب و دانه به طور طبیعی یک نوع ماده شیمیایی به نام اسید الاژیک تولید می‌کنند که برای جلوگیری از رشد سلول‌های سرطان در بافت‌ها مفید میباشد.

میزان آنتی اکسیدان آب انار که به فنولیک موسوم است از انواع چای سبز و زیتون سیاه نیز به مراتب بیشتر است و بر اساس پژوهش محققان آب انار دست کم 20 درصد بیش از دیگر آب میوه‌ها دارای خواص آنتی اکسیدانی میباشد.

 

نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار از ایجاد کلسترول بد پیشگیری کند و سرخرگ‌ها را تمیز نگه ‌دارد و احتمال حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد ، آب انار بدلیل خاصیت خون سازی مزایای بسیار زیادی برای بیماران کلیوی به خصوص بیماران دیالیزی دارد.

آب انار شامل بالاترین سطوح آنتی اکسیدان پلی فنول است و قادر به کاهش تخریب سلول‌ها به وسیله ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شود ، افرادی که هفته‌ای 3 بار نصف فنجان آب انار مصرف ‌کنند نسبت به سایرین کمتر دچارالتهاب وعفونت‌ در خون خود میشوند و تاکنون هیچ نوشیدنی دیگری خاصیت عفونت زدایی انار را نداشته است.

 

نکته : برای پاکسازی روده ها انار را با هسته ان بخورید ، خاصیت اب انار و خود انار تفاوتی ندارد ، بهتر است انار تازه مصرف کنید ، اب انارهای موجود در بازار اغلب از میزان زیادی اب و شکر و میزان کمتری عصاره انار تشکیل شده است.

  • علی سی
  • ۰
  • ۰

شخیص گرم مزاج و سرد مزاج

 

شناسایی مزاج یکی از مهم ترین مبانی درمان در طب سنتی ایران است و بررسی آن در زندگی بهترین روش برای حفظ سلامت ، تندرستی و نشاط عمومی بدن میباشد.

 

شناسایی طبع بدن و اگاهی از نوع مزاج کمک میکند تا با مصرف مواد غذایی ای که مناسب با طبع و مزاج است بدن را سالم و تندرست نگهدارید ، علائمی که برای شناخت مزاج در این مطلب گفته میشود برای افزایش اگاهی میباشد و بهتر است برای اطمینان کامل از نوع طبع و مزاج خود از یک متخصص طب سنتی مشاوره بخواهید.

 

کیفیت و کمیت مو در بدن : بررسی کیفیت و اندازه موها در بدن انسان یکی از نشانه هایی است که درمانگران طب سنتی با کمک آن نوع مزاج هر فرد را تعیین میکنند ، با بررسی رنگ مو ، پرمویی یا کم مویی ، جنس مو ، حالت مو و میزان رشد مو در افراد مختلف میتوان به نوع مزاج و طبع آن ها پی برد.

 

» اگر سرعت رشد موی بدن کم باشد این مسئله نشانه سردی مزاجی است ؛ اگر رشد مو خیلی سریع باشد ( احساس شود مو زودتر از حد طبیعی رشد میکند ) این مسئله دلیل گرمی مزاجی است.

 

» پرمویی بدن نشانه گرمی مزاجی و کم مویی بدن نیز از سردی مزاج است.

 

» نازکی مو دلیل بر سردی و تری مزاج است ، افرادی که موی کلفت دارند دارای مزاجی گرم و خشک هستند.

 

» مجعد بودن و حالت دار بودن موها یکی دیگر از نشانه های گرمی و خشکی مزاج است ؛ افرادی که موی صاف و لخت دارند دارای مزاجی سرد و تر هستند.

 

» رنگ موی افراد نیز یکی دیگر از نشانه های تشخیص مزاج است ، افرادی که موی تیره دارند مزاج گرم و خشک دارند ؛ افرادی که موهای سفید در آن ها زودتر رشد کرده است مزاج سرد و تری دارند ، افرادی که موی روشن یا حنایی طلایی دارند این موضوع نشان دهنده اعتدال در مزاج است.

 

شکل و فرم اندام : یکی دیگر از علائمی که درمانگران طب سنتی از ان برای شناسایی مزاج افراد استفاده میکنند بررسی ظاهر و شکل اندام و عضلات بدن است.

 

» افرادی که سینه ای فراخ و پهن دارند گرم مزاج هستند.

 

» افرادی که اندام های بزرگ دارند و عروق برجسته و نبضی قوی دارند گرمی مزاج هستند ؛ همچنین فردی که عضلات سفت و بزرگ و تاندون های ظریف تری داشته باشد نیز گرم مزاج است.

 

» اگر فردی اندام ها و سینه اش کوچک باشد سرد مزاج است ؛ داشتن نبض ضعیف و عضلات ظریف نیز از علائم سردی مزاج در افراد میباشد.

 

» افرادی که دارای چهره لاغر بوده و پوستی به استخوان چسبیده دارند دارای مزاج گرم و خشک هستند.

 

» افرادی که استخوان های قابل مشاهده و برجسته ای دارند یا  غضروف حنجره و بینی آن ها برجسته و واضح است نیز دارای مزاج گرم و خشک هستند. 

 

بررسی فضولات بدن : رنگ مدفوع و کیفیت آن توسط درمانگران طب سنتی برای تشخیص نوع مزاج استفاده میشود ، بررسی کل فضولات بدن شامل ادرار ، مدفوع ، عرق ، مو ، ناخن و خون در تشخیص دقیق نوع مزاج و طبع موثر است.

 

» اگر رنگ مدفوع یا ادرار تیره تر از حد معمول یا بدبوتر از حد نرمال باشد انشان دهنده گرمی مزاج و غلبه صفرا در بدن است ، بی رنگ بودن فضولات و کم بودن بوی آن از علائم سردی مزاج است.

 

واکنش اندام ها : اگر اندامی در برخورد با خشکی ، گرما ، سرما و رطوبت خیلی سریع واکنش نشان دهد یعنی آن مزاج غالب است.

 

  • علی سی
  • ۰
  • ۰

مواد لازمبرای شیرینی نخودچی:

آرد نخودچی ............................................ 130 گرم

آرد برنج .................................................. 60 گرم

آرد سفید گندم ........................................ 60 گرم

روغن جامد .............................................. 140 گرم

خاکه قند ................................................. 125 گرم

زرده تخم مرغ ........................................... 1 عدد

پودر هل ................................................... 1 ق چ

پودر زعفران .............................................. به اندازه نوک چاقو

خلال پسته یا خرفه .................................... به مقدار لازم برای تزیین

طرز تهیهشیرینی نخودچی:

برای تهیه شیرینی نخودچی ابتدا در ظرفی زعفران رابا مقداری آبجوش میگذاریم تا دم بکشددر ظرف دیگری آرد نخودچی و آرد سفید گندم و آرد برنج و پودر هل را مخلوط میکنیم . در ظرف دیگری هم روغن جامد، خاکه قند و زرده تخم مرغ رابا دور تند همزن مخلوط میکنیم تا به رنگ روشن دربیاید .


سپس زعفران را  اضافه کرده  مخلوط آرد را هم اضافه کرده وسپس خمیر را با دست ورز میدهیم درحدی که فقط مخلوط شوند .


تا بصورت خمیر یکدستی درآید .خمیر را در کیسه پلاستیک برای مدت 24 ساعت در یخچال قرار میدهیم . فر را با حرارت 170 درجه روشن میکنیم.سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.مقداری از خمیر را جدا کرده با وردنه به ضخامت یک سانت باز کنید .


سپس با قالب دلخواه خمیر را قالب بزنید.


شیرینی ها را با خلال پسته یا مقداری تخم خرفه تزیین کنید.


شیرینی ها رادر سینی فر چیده به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید . پس از پخت شیرینی ها به انها دست نزنید 10 دقیقه صبر کنید و کمی که خنک و سفت شدن با احتیاط بردارید تا له نشوند بعد به ظرف سرو منتقل کنید. شیرینی نخودچی خشک آماده سرو می باشد امیدوارم درست کنید و لذت ببرید . نوش جان .


 

  • علی سی
  • ۰
  • ۰

مواد لازم  جهت تهیه کیک شیفون :

پودر کاکائو: یک سوم پیمانه

قهوه فوری: 1 و یک دوم ق سوپخوری

آب جوش: 90 میلی لیتر

شکر: 1 پیمانه

زرده تخم مرغ: 3 تا

روغن مایع: یک چهارم پیمانه

وانیل: یک هشتم ق چایخوری

نمک: یک چهارم ق چایخوری

سفیده تخم مرغ: 4 تا

بیکینگ پودر: 1 ق چایخوری

آرد: 1 پیمانه

طرز تهیه کیک شیفون با رویه گاناش

ابتدا آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک میکنیم سپس پودر کاکائو و قوه فوری رادر آب جوش حل می کنیم و میگذاریم تا خنک شود  .سپس در ظرفی زرده های تخم مرغ , نصف شکر, وانیل را بهمراه روغن مایع، نمک و محلول کاکائوی سرد شده را اضافه کرده و با دور تند همزن برای مدت 4 دقیقه هم می زنیمتا رنگ مواد روشن شود .

بعد آرد را کم کم به مواد اضافه میکنیم.و در ظرف دیگری سفیده های تخم مرغ را با همزن می زنیم تا کف کند بعد نصف دیگر شکر را اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد کاملا سفید و حجیم شود .کمی از این سفیده رو به مخلوط زرده و کاکائو اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا مواد کمی شل شود .

سپس بقیه سفیده ها را با لیسک آرام در یک جهت مخلوط مواد می کنیمبعد مواد رادر قالب چرب شده ریخته و قالب را مدت 55 دقیقه و با درجه حرارت 160 در فر قرار می دهیم .بعد از تست پختن کیک اجازه میدهیم که کیک کاملا در قالب سرد شود بعد کیک را از قالب در آوررده و روی کیک را با گاناش شکلاتی می پوشانیم  .برای تزیین از شکلات سفید هم استفاده کردم.

 

ا

 


 

  • علی سی
  • ۰
  • ۰

مواد لازم جهت تهیه کیک پرتقال شکلاتی  :

تخم مرغ ................................ ٢ عدد

آرد سفید ............................... یک و نیم پیمانه (٢١٠ گرم)

بکینگ پودر ............................. ١ ق چ

کره ذوب شده .......................... نصف پیمانه (١۵٠ گرم)

شیر عسلی ............................ ۴٠٠ گرم

شکر ...................................... یک سوم پیمانه 

چیپس شکلاتی ....................... ٧٠ الی ١٠٠ گرم (به دلخواه)

آب یک عدد پرتقال

رنده پوست یک عدد پرتقال

طرز تهیهکیک پرتقال شکلاتی  :

جهت تهیه کیک پرتقال شکلاتی ابتدا در ظرفی آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیبکرده و بقیه مواد را اضافه می کنیم البته  به غیر ازچیپس شکلاتی و مخلوط میکنیم و با همزن خوب هم میزنیم.

مخلوط آرد را کم کم اضافه کنید به آرامی با قاشق هم بزنید.

چیپس شکلاتی یا تکه های شکلات بهتر استدرکمی آرد غلتانده شود تا در مواد ته نشین نشوند .سپس مواد را در قالبی که چرب و آرد پاشی شده می ریزیم . و آرد اضافی شکلات ها  را پاک می کنیم و روی مواد اضافه میکنیم .

در فر ١۶٠ درجه و برای مدت یک ساعتقرار میدهیم برای تست پخته شدن کیک از یک خلال دندان استفاده می کنیم اگر خلال دندان به کیک نچسبید کیک پخته شده است اگر چسبید نیاز به زمان بیشتری برای پخت دارد .

پس از پخت از قالب بیرون اورده تا خنک شود .سپس برش زده و در ظرف دلخواه بچینید.این کیک علیرغم سادگی، کیک بسیار خوشمزه ای ست امیدوارم دوست داشته باشید.چیپس شکلاتی طعم تلخ و غلیظ شکلات را به کیک میدهد در صورتی که دوست نداشته باشید می توانید از شکلات شیرین یا Kit Kat خرد شده هم استفاده کرد , کاملا سلیقه ای می باشد .

 

 

 


  • علی سی